دلایل خرابی سرسیلندر چیست؟ نشانه های سوختن واشر سر سیلندر خودرو چیست؟ نشانه های سوختن واشر سرسیلندر . از دلایل دیگر سوختن واشر میتوان به کم بودن آب رادیاتور، نشتی آب از موتور خودرو، بد بودن یا ایراد داشتن جنس سرسیلند، از کار افتادن یا بد کار کردن فن خودرو، استفاده نکردن از ضدیخ در تابستان اشاره کرد. و با استفاده از آخرین روشها و تکنولوژیهای قالب گیری، ساخته سرسیلندر 530 میشوند. انجینهای با زاویه ی 90 درجه نیز تولید می شوند. بلوک اصلی سیلندر در اصل ساختمان اصلی یک موتور است که به صورت دورن سوز کار می کند و قسمت بزرگی از موتور خودرو به سیلندر اختصاص پیدا کرده است. احتراق، نشت آب از کانالهای آب و نشت روغن از کانالهای روغن جلوگیری میکند. نکته مثبت در این روش از خنک سازی این است که مایع خنک کننده می تواند گرمای تولید شده را جذب کرده و خنثی کند همچنین از یخ زدن محلول در سرمای منفی صفر درجه نیز جلوگیری می نماید.

سرسیلندر هوندا سرسیلندر یکی از قطعات بسیار مهم موتوری خودرو است که در صورت خرابی، هزینه های بالایی را به مالک خودرو متحمل می شود پس بهتر است حتی الامکان از خرابی آن سرسیلندر کوربالی جلوگیری شود. نحوه چیدمان سیلندر ها بسته به هدفی که یک خودروساز از تولید محصول خود دارد متفاوت است. نحوه طراحی کاپوت این خودرو نیز دستخوش تغییر شده تا ظاهری عضلانیتر برای آن به همراه داشته باشد. گشتاور به ضبط رسانده توسط سرسیلندر پژو 206 تیپ 5، 142 نیوتن متر نیز می باشد.با توجه به قدرت موتور TU5 که دارای نوع گیربکسش 5 دنده ای می باشد می تواند شتاب صفر تا صد را در عرض 11.6 ثانیه نیز طی کند که حداکثر سرعتی که می تواند برود 185 کیلومتر بر ساعت نیز می باشد.البته لازم به ذکر است که مصرف سوخت این نوع موتور یعنی TU5 نیز 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. برای 206 TU5 معمولاً تسمه تایم باید در کیلومتر 65000 کیلومتر و یا هر 5 سال یکبار تعویض شود که در خودروی مورد بحث راننده تا 120000 کیلومتر تسمه را استفاده کرده بود که ریسک بزرگی است. اجازه میدهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته اتاقک احتراق را آب بندی کند.

سرسیلندر حکیمی
مایع خنک کننده موتور و هم روغن موتور در داخل بلوک موتور و سرسیلندر مورد نیاز هستند و مسیرهایی در واشر سرسیلندر وجود دارند که به آنها اجازه میدهند بین سر سیلندر و بلوک موتور در گردش باشند. واشر سرسیلندر یکی از حیاتی ترین واشرهای به کار رفته در موتور است و در صورت آسیب دیدگی هزینه ای بسیار سنگین را به صاحب خودرو تحمیل میکند همچنین به منظور تعویض واشر سرسیلندر باید بخش عمده ای از موتور خودرو باز شده و مورد تعمیر قرار بگیرد، واشر سرسیلندر مستقیما با شعله و احتراق داخل سیلندر ، آب خنک کننده و روغن موتور در ارتباط است و در نتیجه ویژگی های حرارتی – خوردگی – حل شوندگی و سولفات شدگی بسیار مخصوص و حساسی دارد . استهلاک موتور خودرو که اگر سر سیلندر از موتور باز و جدا شود عملا این قطعه از بین رفته محسوب میشود و باید تعویض شود و موتور هم در صورت کارکرد طولانی و ماندن زیاد در ترافیک از بین سرسیلندر لیستر میرود.

باید منتظر باشید سرسیلندر خودرویتان تاب برداشته و عملا بلااستفاده شود. در این روش باید رسوبات کربن را با استفاده از دریل دستی یا برقی و یک برس به طور کامل پاک کرد. آیا میشه قبل از واشر زدن، نسبت به تعویضش اقدام کرد؟ چندی قبل یک دستگاه پژو ۲۰۶ صندوقدار با موتور ۱.۶ لیتری به تعمیرگاه مراجعه کرد که به دلیل پارگی تسمه تایم موتور از کار افتاده قیمت سرسیلندر 206 تیپ 2 بود. چندی قبل یک دستگاه پژو 206 صندوقدار با موتور 1.6 لیتری به تعمیرگاه مراجعه کرد که به دلیل پارگی تسمه تایم موتور از کار افتاده بود. در مقاله قبل در خصوص روغنموتور و اهمیت تعویض بهموقع آن و لزوم استفاده از انواع مرغوب نوشتیم و تجربه یک دستگاه آزرا را که بر اثر بیتوجهی به این موارد آسیب دیده بود را بنوشته تحریر در آوردیم. بسیاری از افراد و کارشناسان خبره پیشبینی کردهاند که نسخه ۲۰۱۸ بیامو Z۴ جدید تا ماه دیگر به نمایش درمیآید. این مجموعه از سرسیلندر سیلندر آغاز شده و تا کارتل ادامه دارد . موتورهای تک سیلندر یکی از ساده ترین موتورهای احتراقی موجود سرسیلندر استوک mvm 315 هستند. بهترین مارک های سرسیلندر تیبا یورو2 و سایر خودروهای سایپا و ایران خودرو در فروشگاه اینترنتی هیدیکا موجود می باشد.

سرسیلندر تیپ 5اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد سرسیلندر بالتین بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.