آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا ممکن است شرکتی در زمینه های خاصی مانند طراحی سایت تلاش کند تا نقاط ضعف خود را کاهش دهد؟ به این دلیل که هر مشاغل اگر می خواهند زنده بمانند باید به بودجه خود پایبند باشند. با این حال صرف نظر از داشتن یک وب سایت مناسب می تواند فاجعه بار باشد. پولی که در این زمینه هزینه می شود، بی شمار هزینه خواهد شد اما تنها در صورتی که یک وب سایت موثر داشته باشید. بنابراین شاید برایتان سوال باشد که عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت چیست و چرا آنها اهمیت دارند؟

قیمت و هزینه طراحی سایت در اصفهان به مدت زمان مورد نیاز برای ساخت وب سایت شما و نرخ ساعتی طراح وب مرتبط است. ساختن یک وب سایت مناسب بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید انجام می شود! بیایید به طور مختصر در مورد عواملی که قیمت طراحی سایت را تعیین می کنند صحبت کنیم و اینکه چگونه هر فاکتور می تواند بر زمان صرف شده توسط طراح وب برای ایجاد وب سایت شما تأثیر بگذارد.

12 عامل موثر بر قیمت طراحی سایت

1. سفارشی سازی

یک وب سایت باید به اندازه خود کسب و کار منحصر به فرد باشد. اگرچه می توان از یک قالب وب سایت برای قرار دادن یک سایت در کنار هم استفاده کرد، اما همه عناصر دیگر باید برای نشان دادن فردیت کسب و کار ایجاد شوند. متأسفانه اکثر قالب ها نمی توانند این عامل سفارشی سازی را ارائه دهند.

شرکت ها باید سرمایه گذاری در این زمینه از وب سایت خود را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان نه تنها به سایت می آیند، بلکه برای مرور آنچه شرکت به طور منحصر به فرد ارائه می دهد، بچسبند.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

2. طراحی

به الگوهای ارزان قیمت نه بگویید! استفاده مجدد از الگو مقرون به صرفه ترین روش برای طراحی است. البته پیدا کردن طرح های قالب با کیفیت که دقیقاً مارک شما را منتقل می کند، دشوار است. طرف دیگر این است که یک طرح سفارشی ایجاد کند که گرانتر خواهد بود. هزینه طراحی سفارشی بسته به پیچیدگی طرح، تعداد صفحات موجود در سایت و تعداد مفاهیم طراحی برای انتخاب بین آنها متفاوت است.

3. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

هنگام ایجاد وب سایت، ورود به صفحه اول نتایج جستجوی Google خودکار نیست. این شامل تحقیق درباره کلمات کلیدی است که مردم در Google جستجو می کنند و وب سایت را برای کلمات کلیدی مورد نظر بهینه می کند. اگرچه یک شرکت می تواند وب سایت شگفت انگیزی داشته باشد اما هنوز هم ممکن است اگر مخاطبان سایت خود را پیدا نکنند، ترافیک مورد نظر را مشاهده نکنند. اینجاست که بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO وارد می شود.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز می کنند تا اطمینان حاصل کنند که نیازهای بازدیدکنندگان سایت را برآورده می کنند. بنابراین وب سایت باید این به روز رسانی ها را منعکس کند. بهینه سازی موتورهای جستجو شامل تعیین کلمات کلیدی است که مصرف کنندگان در جستجوی آن هستند و ایجاد کد برای اطمینان از بارگذاری سریع صفحات و سایر موارد. در برنامه ریزی یک وب سایت و استراتژی توسعه، SEO یکی از مهمترین عواملی است که باید از نظر هزینه در نظر گرفته شود.

عواملی که بر هزینه سئو تأثیر می گذارد، رقابت کلمات کلیدی و تعداد صفحات وب سایت است.

4. فهرست محتوا

این لیستی از تمام صفحات و ویژگی های عملکردی وب سایت است. اگر هنوز این لیست را تهیه نکرده اید، هزینه تهیه آن بسته به میزان تحقیق طراح وب متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، آیا آنها با مخاطبان هدف شما مصاحبه می کنند و آمار ترافیک وب شما را تجزیه و تحلیل می کنند؟ یا خیلی کمتر از این درگیر خواهد بود؟

5. قابلیت استفاده و ناوبری

این شامل سازماندهی صفحات به معماری اطلاعات سایت، ایجاد ناوبری و تنظیم برچسب پیوندها می شود. همچنین می تواند شامل آزمایش رسمی ، مانند آزمایش قابلیت استفاده و آزمایش A/B باشد. هرچه زمان بیشتری طراح وب برای این کارها صرف کند، حرکت در وب سایت شما راحت تر خواهد بود، اما هزینه آن را نیز افزایش می دهد.

6. رسانه های اجتماعی

راه اندازی حضور در توییتر، فیس بوک، Google+ یا LinkedIn بسته به اینکه کدام سایت ها را هدف قرار می دهید و در صورت نیاز به طراحی سفارشی به هزینه اضافه می شود. توجه به این نکته ضروری است که حضور رسانه های اجتماعی در ایجاد یک کمپین موفق بازاریابی و برندسازی برای شرکت شما ضروری است. در آژانس دیجیتال مارکتینگ تبلیغات اصفهان، ما در تمام بازاریابی رسانه های دیجیتال تخصص داریم و خوشحال می شویم که از محتوای رسانه های اجتماعی در صفحات خود حداکثر استفاده را ببرید.

7. بهینه سازی برای موبایل

عملکرد وب این روزها همه چیز است. در حال حاضر افراد بیشتر از رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها از دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کنند، اما هنوز از همه انواع دستگاه ها برای دسترسی به اطلاعات، محصولات و خدمات استفاده می کنند. به همین دلیل، مشتریان باید بتوانند به راحتی و بدون نقص از دستگاهی به دستگاه دیگر حرکت کنند تا اطلاعات یکسانی را به دست آورند.

متخصصان طراحی وب این را تشخیص داده و اقدامات لازم را برای اطمینان از جریان یک سایت بین همه دستگاه ها انجام می دهند. از این به عنوان طراحی واکنش گرا یاد می شود و از قالب بندی سایت به صفحه دستگاهی که در آن مشاهده می شود اطمینان حاصل می شود.

8. سیستم مدیریت محتوا

با استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) می توانید با چند کلیک در متن، عکس ها و صفحات وب سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. محبوب ترین سیستم عامل های CMS منبع باز (رایگان) هستند و هزینه های طراح وب از پیکربندی و سفارشی سازی طراحی (تم) ناشی می شود. هزینه های CMS منبع باز بر اساس تعداد صفحات وب سایت و پیچیدگی طراحی متفاوت است.

9. عملکرد

اجزای فنی وب سایت مانند تجارت الکترونیک، تابلوهای پیام، گالری های عکس و فرم های وب. هرچه به عملکرد بیشتری نیاز داشته باشید، هزینه آن نیز بیشتر می شود. تقریباً هر عملکردی که فکر کنید احتمالاً از قبل به عنوان یک افزونه یا ماژول رایگان برای CMS منبع باز مانند وردپرس یا دروپال در دسترس است. آنها به راحتی می توانند به وب سایت شما اضافه شوند اما باید پیکربندی و سفارشی شوند.

10. نوشتن مطالب و وبلاگ ها

آیا محتوای موجود شما برای وب سایت جدید تنظیم می شود یا باید نسخه جدیدی نوشته شود؟ بسیاری از محتوای وب سایت باید به طور عمیق با توضیحات و جزئیات نوشته شود، همانطور که نویسنده باید داستان بنویسد. آیا کسب و کار شما از وبلاگ و مقالات خبری هفتگی سود می برد؟ آیا کسب و کار شما به شخصی نیاز دارد که وبلاگ های شما را بنویسد و مستقیماً در سایت شما پست کند؟ هزینه نوشتن مطالب در سایت شما برای شما بستگی به تعداد صفحات و میزان تحقیقات مورد نیاز دارد.

11. خبرنامه ایمیل

استفاده از الگوی طراحی از قبل مقرون به صرفه ترین راه برای تنظیم خبرنامه ایمیل است اما الگوهای عمومی همیشه برای همه نیازها به طور موثر کار نمی کنند. اگر یک الگو قصد کاهش آن را نداشته باشد، یک طرح سفارشی هزینه را افزایش می دهد.

12. آموزش و راهنمای کاربر

آموزش کارکنان خود در مورد نحوه استفاده از سیستم مدیریت محتوا و ارائه راهنمای کاربر به شما کاری زمانبر است و به حوصله فراوان نیاز دارد. یک شرکت طراحی دیجیتال خوب یک رابطه تجاری جاری را تشویق می کند و برای پاسخگویی به هرگونه سوال یا نگرانی در دسترس خواهد بود.