[ad_1]
ارقام 2021 در دسامبر گذشته در میدان تایمز از شاسی بلند کیا سورنتو پس از یک سفر جاده ای که از مقر این خودروساز آمریکایی در ایروین، کالیفرنیا آغاز شد و بیش از 5500 مایل را با توقف در 15 ایالت طی کرد، ترسیم شد.
که
دیترویت – صنعت خودروسازی ممکن است پس از سال 2021 هرگز مانند قبل نباشد، سالی رسوایی که تغییرات عظیمی را ناشی از مشکلات زنجیره تامین و همهگیری ویروس کرونا به همراه آورد.
مشکلات زنجیره تامین – به ویژه کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی – منجر به پایین بودن موجودی وسایل نقلیه از لحاظ تاریخی، اما همچنین قیمت ها و سودهای بی سابقه در میان تقاضای مصرف کننده پایدار و کمبود خودروها و کامیون های موجود شده است.
وضعیت به این شکل است که برخی از مدیران خودرو مانند جیم فارلی، مدیرعامل فورد موتور، به دلیل حاشیههای بیشتر برای خودروساز و نمایندگیهایش، قول دادهاند که در مواقعی که صنعت در بحران نیست، ادامه دهند.
فارلی در اوایل سال جاری به سرمایه گذاران گفت: «این راه بهتری برای اداره تجارت ما است. “به نظر من، ما پیچیده ترین سیستم بازاریابی را در سیاره زمین داریم. ما می توانیم همه اینها را با موجودی های دقیق تر ساده کنیم.”
فورد به جای تحویل 75 روزه یا بیشتر، تحویل 50 روزه را هدف قرار داده است. برای کمک به مدیریت این امر، فارلی میخواهد شرکت را بیشتر به سمت سیستمی مبتنی بر سفارش سوق دهد به جای اینکه مشتریان وسایل نقلیه را از یک نمایندگی خریداری کنند. او گفت که این به کاهش تخفیف های خودروساز کمک می کند و به فورد اجازه می دهد تا تولید خود را بهتر مدیریت کند.
سطح موجودی خودروهای پایین تر و قیمت های بالاتر در سال جاری از جمله تغییرات انگشت شماری است که مدیران خودرو و تحلیلگران معتقدند که ممکن است هرگز به سطح قبل از 2021 باز نگردند. تغییرات دیگر شامل خودروهای الکتریکی، زنجیره تامین و رقبای جدید است. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد این تغییرات و موارد دیگر وجود دارد.
EVs
از مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز، که امسال را یک “نقطه عطف” توصیف کرد و تقریباً همه خودروسازان بزرگ اعلام کردند که به سمت خودروهای الکتریکی روی می آورند، امسال تغییر قابل توجهی در لحن صنعت خودرو و خودروهای برقی ایجاد کرد.
بخش عمده ای از این تغییر به دلیل ظهور تسلا برای تبدیل شدن به با ارزش ترین خودروساز جهان با ارزش بازار تا پایان سال 2020، و همچنین تاکید بیشتر بر حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی بوده است.
پیکاپ الکتریکی ریوین R1T در جریان عرضه اولیه عمومی شرکت در خارج از بازار نزدک در نیویورک در روز چهارشنبه، 10 نوامبر 2021.
بینگ گوان | بلومبرگ | گتی ایماژ
در حالی که خودروهای الکتریکی، از جمله خودروهای هیبریدی پلاگین، بازاری خاص برای حدود 4 درصد از صنعت ایالات متحده هستند، مدیران و کارشناسان انتظار رشد تهاجمی را در دهه آینده دارند.
بیشتر از همه، برقیسازی پیکاپها با تحویل R1T شرکت Rivian Automotive در سپتامبر و GMC Hummer EV در اوایل این ماه آغاز شد. انتظار میرود که نسخه الکتریکی فورد F-150 – پرفروشترین خودروی دههها در آمریکا – در بهار و Cybertruck تسلا در پایان سال آینده عرضه شوند.
SPAC
شرکتهای خودروهای الکتریکی که از طریق وسایل نقلیه با هدف خاص یا SPAC به عموم میرسند، روندی بودند که در اواخر سال 2020 آغاز شد اما در سال 2021 شتاب گرفت.
از تامین کنندگان باتری و شارژ مانند Solid Power یا ChargePoint گرفته تا شرکت های خودروهای الکتریکی مانند Lucid Group، چنین شرکت هایی چشم انداز خودرو را تغییر داده اند. در حالی که برخی انتظار ندارند همه شرکت ها موفق شوند، حتی یک یا دو شرکت جدید ممکن است بر خودروسازان قدیمی فشار بیاورند تا مسیر خود را تغییر دهند، همانطور که تسلا ثابت کرده است.
موجودی خودرو
تعطیلی که بهار گذشته به دلیل همهگیری ویروس کرونا آغاز شد و اکنون به دلیل کمبود جهانی تراشههای نیمهرسانا است، منجر به رکورد پایین خودروهای جدید موجود در ایالات متحده شده است.
حفظ موجودی کمتر از وسایل نقلیه چیزی است که صنعت خودرو در گذشته با آن بازی کرده است، اما هرگز قادر به ادامه آن نبوده است. به ویژه، خودروسازان دیترویت، که معمولاً دارای بالاترین سطح موجودی هستند.
تایسون جومینی، معاون داده و تجزیه و تحلیل در JD Power، معتقد است که هر چه سطح موجودی پایینتر باقی بماند، احتمال دائمی شدن این تغییرات بیشتر میشود.
سطح موجودی نمایندگی ها در سراسر کشور به دلیل کمبود تراشه های نیمه هادی که منجر به تعطیلی پراکنده کارخانه و اتمام موجودی خودرو در سال 2021 شده است، بسیار پایین است.
مایکل ویلند / CNBC
وی گفت: “چالش این است که این صنعت با دارایی های ثابت است و ما سابقه عقب نشینی و تولید بیشتر را داریم، زیرا همیشه وسوسه تقلب برای تولید واحد دیگر به دلیل صرفه اقتصادی وجود دارد.”
بر اساس گزارش Cox Automotive، صنعت خودرو در دسامبر حدود 1 میلیون وسیله نقلیه جدید در نمایندگیها داشت، 1.8 میلیون خودروی جدید که مصرفکنندگان میتوانند امسال خریداری کنند و 2.5 میلیون خودرو کمتر از سال 2019. JD Power گزارش می دهد که موجودی خودروهای ملی در این ماه به 850000 دستگاه رسیده است، در حالی که فروش خرده فروشی معمولاً 1.4 میلیون دستگاه است.
قیمت
تحویل کم منجر به سودهای بی سابقه برای فروشنده شده است زیرا مصرف کنندگان مایلند برای یک وسیله نقلیه جدید هزینه بیشتری بپردازند. برخی از خرده فروشان نیز به محصولات پرتقاضا، نشانه گذاری یا “تعدیل بازار” اضافه می کنند. تحلیلگران می گویند در حالی که این بی سابقه نیست، کمیت و دامنه آن بیشتر از همیشه است.
«از این به بعد همه پول بیشتری به دست خواهند آورد. جف دایک رئیس شرکت خودروسازی سونیک در اوایل سال جاری به CNBC گفت، من فکر نمیکنم که این وضعیت به سطح قبل از کووید برگردد و گفت: «کل بازی توپ در سال گذشته تغییر کرده است.
JD Power حدود 89٪ از وسایل نقلیه جدید خریداری شده توسط مصرف کنندگان را تشکیل می دهد که نزدیک یا بالاتر از قیمت خرده فروشی توصیه شده سازنده، که به عنوان MSRP یا قیمت برچسب نیز شناخته می شود، فروخته می شوند. این در مقایسه با 12 درصد در دسامبر 2019 است.
Cox Automotive گزارش داد که میانگین قیمت کاتالوگ یک وسیله نقلیه جدید در ماه گذشته حدود 45000 دلار بود، در حالی که سال قبل کمتر از 40000 دلار بود.
جف شوستر، رئیس LMC برای آمریکا گفت: “من احتمالاً می گویم که بخشی از آن می تواند دائمی باشد.” فکر نمیکنم قیمتگذاری به سطح قبل از کمبود بازگردد یا انگیزهها افزایش یابد.»
زنجیره تامین
کمبود تراشهها و خودروهای الکتریکی خودروسازان را مجبور میکند تا در مورد تدارکات و زنجیرههای تامین خود تجدید نظر کنند، زیرا شرکتها سعی میکنند از تکرار وضعیت مشابه جلوگیری کنند.
این تغییرات از تولید قطعات یکپارچهتر عمودی تا ایجاد سرمایهگذاریهای مشترک یا مشارکت با تامینکنندگان باتریها و تراشههای خودروهای الکتریکی را شامل میشود.
تویوتا موتور در اوایل این ماه یک کارخانه باتری جدید 1.29 میلیارد دلاری برای خودروهای برقی در کارولینای شمالی اعلام کرد. او اعلامیههای مشابهی را از جنرال موتورز، فورد و دیگران دنبال کرد تا تولید قطعات باتری خودروهای الکتریکی را به خانه نزدیکتر کند تا هزینهها و خطر اختلالات زنجیره تامین را کاهش دهد.
فارلی در اوایل سال جاری گفت: «همانطور که انتظار دارید، ما مصمم هستیم از این بحران درس بگیریم تا شرکتی بسیار قویتر باشیم. ما از این فرصت استفاده می کنیم تا زنجیره تامین خود را دوباره طراحی کنیم تا آسیب پذیری ها را در آینده از بین ببریم.”
[ad_2]
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir