پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

طبق معمول پیستون ها از طرز پاشش روغن به وسیله یك جت روغن و یا پاشش از نحوه عکس العمل ته شاتون کلیدی مرحله روغن خنك كاري مي شوند. حلقه های فشاری معمولا از چدن جامد ساخته می شوند و فشار خارجی را به دیواره سیلندر وارد می کنند. حلقه در اختیار گرفتن روغن معمولا از دو حلقه تراش میل کروم نخ نما ساخته می شود که مسافت ای دربین آن ها قرار داده شده می باشد تا روغن بیرون شود. در حالی که ما می خوا هیم یک مهر و موم مقاوم در برابر گاز داشته باشیم ، ما همچنین نیاز داریم که پیستون به آرامی در ارتفاع سیلندر اهمیت دستکم اصطکاک حرکت کند ، بنابراین پیستون به پاره ای مسافت نیاز دارد. همین حذف وزن را به دست‌کم می رساند و تراز تماس دربین پیستون و دیواره سیلندر را کاهش می دهد ، براین اساس اصطکاک کمتر می یابد. این عبور گاز از پیستون و داخل میل لنگ به عنوان دمنده شناخته می شود و به جهت حفظ فشرده سازی می بایست به دستکم برسد. همین امر سبب ساز می شود، پیستون بیش از حد حرکت کند و باعث ضربه زدن به دیواره سیلندر شده و ایجاد سر و صدا نماید که به عنوان ضربه پیستون شناخته می شود. گیر کردن کل عیار پیستون در داخل سیلندر بیشتر به این علت حادثه می افتد که سرعت انبساط پیستون سرعت بالا خیس از انبساط سیلندر است و این امر باعث می شود که لقی فی مابین پیستون و سیلندر کاهش پیدا نماید . پیستون های بزرگتر و فشار گاز بخش اعظم قدرت بیشتری را تأمین می کند. میله اتصال نیروی پیستون را به میل لنگ منتقل می نماید و به طور مداوم تحت گیرایی ، فشار و خم شدن قرار می گیرد. اگر بخواهیم به گویش معمولی بگوییم که پیستون دقیقا چه کاری انجام می دهد، بایستی بگوییم که پیستون انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می نماید و در نهایت همین حرکت، به چرخها و به رخ حرکت چرخشی منتقل میشود. پیستون استوانه توخالی سربسته ای میباشد که نیروی احتراق را بوسیله شاتون به میل لنگ منتقل می نماید و اغلب از کالا چدن و به دو روش ریخته گری و آهنگری ساخته می شود و یکی از قطعات متحرک و حیاتی موتور هست که در باطن سیلندر به طور متناوب حرکت رفت و برگشتی انجام دیتا تا چهار مرحله اهمیت چرخه یعنی مکش ، تراکم ، احتراق – انبساط و تخلیه ( خروج دو ) شکل می گیرد، پیستون از چهار نصیب حساس تشکیل شده است: 1.تاج پیستون 2.حامل حلقه ها 3.دامن پیستون 4.جایگاه پین . ولی در زمانه تولید پیستونها غالبا کوشش می شود همین قطعات را کمی بیضی رخ بسازند. همین زخم موجب خردشدن قطعات ریز بین پیستون و سرسیلندر می شود و حتی قابلیت و امکان دارااست که این جراحت سبب شکسته شدن حلقه هم بشود و مشکلات متعددی را هم ساخت نماید و این شرایط حیاتی گوش دادن به صدای موتور به راحتی قابل تشخیص است. شیار در اختیار گرفتن روغن با شکاف هایی می باشد که می تواند روغن اضافی را به راحتی به درون میل لنگ تخلیه کند. در اکثری از میله های اتصال یک سوراخ از انتهای بزرگ ، از طریق شفت ، تا ترک خروجی در امتداد طول آن ها ساخت می شود. پیستون و شاتون در باطن هر بوش یك پیستون حركت مي كند كه از طرز گژن پین و شاتون به میل لنگ متصل مي شود. در شکل جدا شدن همین خنك كاري پیستون بر اثر حرارت حاصل از احتراق منبسط شده و اساسی تراز داخلي بوش تماس پیدا مي بوش پیستون تبریز كند. کمتر مرحله تماس پیستون و دیواره بوش یا این که سیلندر و در نتیجه کمتر اصطکاک و فرسایش این دو. این سنجاق مچ کل نیروی احتراق را حمل می کند. سرویس منظم سیستم خنککاری خودرو که شامل فن، رادیاتور، واتر پمپ و ترموستات می‌گردد میتواند از بالا رفتن دمای پیستون و مشکلات در پی آن پیشگیری کند. به گزارش اتوکار، پیشرانه پیستون متقابل (OPE) همین شرکت، می تواند در دنیای مدرن کنونی ماشین حرفی برای گفتن داشته باشد.پیشرانه پیستون متقابل بهجای یک میللنگ منفرد که بوسیله پیستونهای رفت و برگشتی در سیلندرهای خویش گردانده میشود، حیاتی دو میللنگ است که توسط چرخدنده به یکدیگر متصل شده و دو پیستون در هر سیلندر روبهروی یکدیگر هستند. پیستون در سر بازش که تراز پایینی آن میباشد به شاتون و میللنگ متصل است. پیستون به وسیله یک لوله توخالی کوتاه به اسم پین مچ یا این که سنجاق چسب به میله متصل می شود. L نشان دهنده گژن پین با قطر کوچک، M بیانگر گژن پین کلیدی قطر متوسط و H معرف گژن پین با قطر تبارک است. 64 سیلندر موجود در همین تانک قطر به شدت بزرگی داراست . این طرح هنوز در موتورهای کامیون و تجاری بزرگ مورد به کار گیری قرار می گیرد ، ولی مدتهاست که در خودروها و موتورسیکلت ها با طرح سبک تری که به پیستون دمپایی مشهور است جایگزین شده است. سطح های جانبی پیستون به دامن پیستون پر اسم و رسم است. به ادله همین نیروهای جانبی ، پیستون نیاز به سطوح صاف داراست تا به دیواره سیلندر رسد و پیستون را عمودی نگه دارد. پیستون های آلومینیومی به برهان ضریب انبساط بالا به شکلهای متفاوت طراحی میشوند. چنانچه دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به اخذ داده ها فراوان عمده در آیتم بوش و پیستون تبریز لطفا به مشاهده از وب وبسایت ما.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort android rat istanbul duşakabin fud crypter hack forum turkuaz korsan taksihovarda girişMobil Ödeme Bozdurmaarkadaşlık sitesibuy stripe accountfethiye escortweb tasarımtuzla halı yıkamatemizlik şirketi istanbulyükselmesi beklenen kripto paralarinstagram takipçi satın altiktok takipçi satın almobil ödeme bozdurmaMobil Ödeme Bozdurma