BIPOC: به چه معناست و از کجا آمده است ؟

زبان مورد استفاده برای توصیف اقلیت نژادی دارای سوخت جنجال در ایالات متحده آمریکا برای قرن ها. POC به طور گسترده ای به عنوان یک اصطلاح چتر برای تمام مردم رنگ اما در حال حاضر متفاوت مخفف است و به طور ناگهانی به دست آوردن کشش در اینترنت — BIPOC که مخفف سیاه بومی مردم از رنگ.

مردم با استفاده از این مدت به اذعان کرد که همه مردم از رنگ چهره سطح برابر بی عدالتی است. آنها می گویند BIPOC مهم است به رسمیت شناختن است که سیاه و بومی مردم به شدت تحت تاثیر سیستمیک نژادی و بی عدالتی.

با توجه به Google Trends استفاده از مخفف شروع به سنبله در مارس سال 2020 همزمان با رشد Black Lives Matter جنبش در پی مرگ جورج فلوید Breonna تیلور و Ahmaud Arbery.

بنیانگذاران “این BIPOC پروژه” استفاده از واژه به “برجسته کردن رابطه منحصر به فرد برای سفیدی که بومی و سیاه و سفید (آمریکایی های آفریقایی تبار) مردم اند که اشکال تجارب و ارتباط با سفید برتری برای همه مردم از رنگ در داخل ایالات متحده در زمینه.”

اما از کجا آمده است ؟

تارا جوان یک مدیر در UC برکلی که شناسایی به عنوان سیاه و سفید, بومیان آمریکا, Cherokee و کریک معتقد است استفاده از این اصطلاح این است که یک محصول از نسل جوان اما او قدردانی تلاش خود را به منعکس کننده هر دو سیاه و سفید و فرهنگ بومی.

“با نسل آنها خیلی تحت فشار قرار دادند به فقط یکی را انتخاب کنید. شما نمی بینید بسیاری از افرادی که مثل من سیاه, بومیان آمریکا’ و یا سیاه و سفید بومی در این مورد گفت:” مهر. “این تلاش به منعکس کننده هر دو که من فکر می کنم در واقع خوب است.”

دیوید دندانه استادیار روزنامه نگاری و تحلیل اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه نیویورک گفت که او باز است به استفاده از این اصطلاح به رسمیت شناختن مبارزات که مردم و جوامع بومی به اشتراک بگذارید.

“در برخی از راه آن متصل آمریکایی های بومی و یا بومی آمریکایی ها محکم تر به علت به ادامه تهدیدات نژادپرستی در جامعه ما است. من فکر می کنم که در برخی از سطح است که ارتباط نیست همیشه سمان,” دندانه گفت: CBS News. “این مهم است که قطعا در این لحظه به کمک رسم قابل اتصال است.”

مریم تیز رئیس کنگره ملی سرخپوستان آمریکایی همچنین معتقد است این اصطلاح را فراهم می کند یک پایه و اساس وحدت است.

“بسیاری از ما در جوامع مشترک بنیاد حقوق مدنی چالش,” او گفت:. “در حالی که ما قدرت ما در هویت فردی به عنوان مردم بومی به عنوان سیاه و مردم ما نیز باید در داخل جوامع ما وحدت ما شهروندان. برخی از شهروندان ما با چالش های هر دو به عنوان یک فرد بومی و به عنوان یک فرد سیاه و سفید و تقاطع چالش ها ارائه یک موقعیت منحصر به فرد.”

این بیماری همه گیر کوروناویروس است که مصرف به خصوص تلفات سنگین در سیاه و سفید آمریکایی از نرخ بالای بیکاری به افزایش خطر ابتلا به عفونت. تیز گفت: جامعه بومی نیز سهام آن همان بالا خطرات.

“ما در حال مرگ در تعداد بالا همه مربوط به همان نژادپرستی نظاممند همان سیستمیک ظلم و ستم و نابرابری و ناتوانی در دسترسی فقط منابع اولیه و مواد غذایی که افراد دیگر را برای اعطا. ما باید به مبارزه برای آن و مبارزه ما فقط باید یک سطح پایه از کیفیت زندگی” او گفت:.

“کسانی که این نوع از چیزهایی که رسم مردم با هم است.”

تیز گفت: کسانی که منافع مشترک هستند و چرا از آن مهم است که علامت های اختصاری مثل BIPOC – برای تقویت تجربه جمعی و مردم بومی.

“کسی که شناسایی با جوامع بومی این کشور می تواند احساس درد و رنج است که رفته است برای قرن ها نسل کشی” او ادامه داد. “و سپس به بخش دیگری از هویت خود را از تاریخ که در آن اجداد خود را به بردگی گرفته شدند و نسل بعد از نسل و به درد شکست این کشور برای آشتی ساخت نسل پس از نسل دیگر — که این دو تاریخی صدمات تقاطع در یک انسان آن را کاملا توانمند سازی و آن را کاملا متفاوت است.”

اما هر کس معتقد است در مورد تاثیر مثبت در آغوش مدت است. Janus, Adams, یک مورخ بود که یکی از کودکان به desegregate نیویورک شهرستان, مدارس دولتی استدلال می کند که BIPOC است “حواس پرتی.”

“تا زمانی که این کشور شده است در وجود آن بوده است نژادی لحظه. این ایده که مردم سفید اما هر کس دیگری است ؟ من هیچ مشکلی با آن برای یک اتحاد و یا سازمان به دلیل وجود تجارب مشابه نژادپرستی. اما این ایده که هویت باید تلفیق شدهاست من فکر می کنم مضحک است.”

به جای Adams ترجیح می دهم اگر ما با اشاره به بومی آمریکایی توسط خود فرد قبایل.

“اگر ما قادر به دانستن تفاوت و یا می شنویم که یک تفاوت وجود دارد بین فرانسه, اتریش, زبان انگلیسی ویلز پس چرا ما نمی توانیم می دانیم که وجود دارد Sioux, Cherokee, Shinnecock, Mohican چرا ما نمی توانیم می دانیم که و چرا نباید ما می دانیم که ؟ این ادامه از در نظر گرفتن هویت این افراد” او گفت:.

“همه اما سفید مردم از دست دادن هویت خود را. مردم سفید نگه داشتن هویت خود را. مردم سفید خود را حفظ نژادی/فرهنگی ملت-دولت, میراث, هویت, اما, سیاه, مردم, مردم بومی, اسیایی, مردم, لاتینی مردم همه گیرند به چیزی.”

آدامز معتقد است که با استفاده از اصطلاح منجر به یک “خطرناک” مسیر است که می تواند منجر سیاه مردم به یکی دیگر از مبارزه برای هویت خود را. “ما در حال حاضر شده است از طریق آن. ما شده ایم از طریق سفید و غیر سفید. ما شده ایم از طریق سفید و رنگی. من لازم نیست دیگر مخفف برای بازگشت به آن.”

او مظنون توسعه این مدت آشنایی خود را به عدم تاریخی آموزش و پرورش دیده می شود در میان نسل جوان.

“اگر شما نمی دانید که گذشته خود را, شما واقعا نمی دانید که در آن شما در حال رفتن و پس از آن که ما به ارمغان می آورد حق بازگشت به یک مسیر است که ما سخت کار می کرد تا برای غلبه بر” آدامز گفت. “آنها می خواهند به متحد با یکدیگر است. و آنها می خواهند به افتخار این واقعیت است که آنها همه در آن با هم. اما این است که راه برای انجام آن است.”

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de