پس از پایان آپارتاید و حتی برای برخی از سال قبل از آن – جوان آفریقای جنوبی شده رایگان به تاریخ هر کس که آنها می خواهند. اما روابط بین مردم و این کشور آسیایی در جمعیت باقی می ماند بسیار نادر و تصویب پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ است که داده نمی.

به عنوان مادر خود می افزاید: پودر سیر به mopane کرم سرخ کردن روی اجاق گاز پشت سر او Tumelo fidgets در swivel chair. این یک روز بزرگ است. دوست دختر خود را Ithra و خانواده او در حال آمدن بیش از شنبه ناهار. او پیامک می گویند آنها در دقیقه دور. از آن خواهد شد اولین بار سیاه و سفید خود را خانواده و آسیایی او-منشاء خانواده خود را ملاقات کرد. او با پوشیدن یک بازی گاه به گاه تی شرت و شلوار جین, اما برای یک بار او را به دنبال آشفته.

“این مرا عصبی به دلیل این است که یک مثال از آنچه در آن واقعا به معنی ادغام,” او می گوید.

“آن را مانند, ‘OK, سرد, شما در حال رفتن به اینجا می آیند و شما در حال رفتن به خوردن مواد غذایی ما است. شما نمی خواهید به مانند پیتزا,.’ من فقط پذیرش شما به عنوان Ithra و سپس خود را از فرهنگ و دین خود را است.” – او با حرکات دست خود را به عنوان اگر جارو چیزی تحت خیالی فرش.

“نه مثل” من قصد دارم به بخشی از آن , اما من خواهد بود بخشی از این.’ شما باید بخشی از همه چیز است.”

یکی دیگر از متن درخواستهای.

“آنها در اینجا.”

پیش از آن در هفته زمانی که من ملاقات Tumelo و Ithra نزدیکی رسبنک بازار در ژوهانسبورگ آنها می خواهم توضیح داد که دو محوری چیزهایی که در مورد اتفاق می افتد: آنها برای پیدا کردن اینکه آیا آنها را دریافت کنید junior, دکتر, دادن با هم در کیپ تاون – و رفتن آنها به معرفی پدر و مادر خود را.

“من عصبی” Ithra کرده بود اعتراف کرد.

“من نیستم” Tumelo بود گفت: “من بسیار هیجان زده هستم!”

این اواخر 2019 و Ithra و Tumelo هر دو 24, هر دو در پایان سال آخر خود را از دانشکده پزشکی در عقل دانشگاه در ژوهانسبورگ. دوستان آنها شد تقریبا بلافاصله در سال اول خود را و شروع به بیرون رفتن در سال سوم خود را. در طول دوستی خود را هر دو روابط دیگر داشته اند و هر دو مورخ خارج از مسابقه قبل – اما هر دو احساس می کنید که آنها دریافت کمتر خیره زمانی که آنها تا به حال سفید همکاران.

“این تقریبا مانند اگر شما آشنایی کسی که سفید آن را رود” Tumelo می گوید. “من احساس می کنم مردم می توانند توجیه شما کسی دوستیابی سفید, آن را تقریبا مانند شما در حال قدمت ‘تا’. من فکر می کنم آن است که پس از آپارتاید چیزی که مردم باید یک سلسله مراتب است که ساخته شده بود تا در سر خود را.”

آپارتاید آفریقای جنوبی دولت-تحریم تبعیض نژادی از نژاد رسما به پایان رسید و در سال 1994 زمانی که نلسون ماندلا رئیس جمهور شد. آن را نیز سال زن و شوهر بودند به دنیا آمد – که باعث می شود آنها را بخشی از به اصطلاح آزاد متولد شده نسل.

در حال حاضر ساخت بیش از 40 درصد از کشور این است که نسل اول در آفریقای جنوبی رایگان برای کار زندگی می کنند و رای بدهند اما آنها لطفا. آنها نیز به عشق هر که آنها می خواهند حداقل در تئوری.

روابط بین سیاه و آسیایی, آفریقای جنوبی باقی می ماند غیر معمول ، “ما تنها Blasian زن و شوهر در کلاس ما می گوید:” Ithra. “وجود دارد حدود 300 از ما. اگر آن را بین آن یک فرد از رنگ با یک فرد سفید.”

اما #Blasian رو به رشد رسانه های اجتماعی برچسب استفاده می شود توسط سیاه و سفید و یا آسیایی, افراد در روابط با یکدیگر – گاهی اوقات مستند چالش های خاص آنها.

Ithra خانواده آمده از کیپ مالایی جامعه از مخلوط آسیایی اقوام که در آفریقای جنوبی برای نسل های. متولد در کنیا به پدر Ithra نقل مکان کرد و پشت به او و مادرش کشور – به Johannesburg – در سن شش سالگی. از آن جایی که او تصمیم به ماندن برای دانشگاه و جایی که او را ملاقات Tumelo که متولد این شهر است.

Ithra تا به حال یک لیبرال تربیت است. مادر, Rayana, تا به حال به طور فعال مخالف و سازمان یافته علیه آپارتاید است. اما نه هر کس آماده برای رابطه او با Tumelo.

آن آغاز شده و با خروج دسته جمعی از خانواده گسترده تر گروه واتساپ. در ابتدا Ithra نمی دانم چه اتفاقی افتاده است.

“من زنگ زد خانه و خواهر من گفت این بود که من گران متوجه شدم که من آشنایی یک پسر سیاه و سفید,” Ithra گفت. “او زنگ زد من و خواهرم او بود” آنچه که مردم در حال رفتن به می گویند اگر من نوه است قدمت یک مرد سیاه و سفید?’ زیرا که در آن او می آید از آنها بسیار در مورد جامعه و جامعه همه چیز را می داند.”

هنگامی که ما ملاقات Ithra نشده بود صحبت به من Washiela پس از آن لحظه. آن را به حال شده است و تقریبا سه ماه.

پیدا کردن اطلاعات بیشتر در

گوش دادن به Megha موهان را سرویس جهانی بی بی سی رادیو مستند Blasian عشق در بی بی سی برای تلفن های موبایل

بینندگان در انگلستان می توانید به تماشای تلویزیون او را مستند ساخته شده با یوسف Eldin برای جهان ما در BBC iPlayer

“من سعی می کنم برای توضیح به Ithra که مادر من مقاومت می آید از تجربه خود در دوران آپارتاید” Ithra مادر Rayana به من می گوید بعد از روشن او روح آشپزخانه است که نشسته است در بالای یک تپه مشرف Joburg.

Ithra و چهار خواهر نورد در اطراف در پس زمینه صحبت بیش از هر یک از دیگر به عنوان آنها میوه برش, جوش, چای, و تلنگر ماکارونی در تقریبا هماهنگ رقص را قادر می سازد که آنها را به اجتناب از bumping به هر یک از دیگر.

“ما پس از تقسیم” Rayana می گوید که دختر خود را به پایان برساند و ناپدید می شوند به طبقه بالا. “مسلمان بودن و کیپ مالایی به معنای این است که ما در زندگی رنگی, مناطق صرف زمان بیشتری را با مخلوط-ژاپنی یا هندی جوامع است. پدر و مادر من نمی خواهد که پا به یک فرد سیاه و سفید به خانه است.”

Rayana رفت به ژوهانسبورگ از کنیا به عنوان یک مادر تنها و مطرح دخترش به تنهایی تا زمانی که او دوباره ازدواج کرد.

به عنوان او را توصیف چگونه او مبارزه علیه آپارتاید در کنار سیاه فعالان وجود دارد ناگهانی جیغ از طبقه بالا.

“آنچه در آن است؟” Rayana فریاد است.

Ithra خواهر Taleah ظهور در پایین پله ها.

“آنها سامرست!”

“سامرست? Woooooh! کیپ تاون! تبریک! ‘آنها’ – شنیدی که ؟ اخبار آمد با ‘آنها’,” Rayana فریاد می زند.

Ithra و Tumelo را دریافت اخبار است که آنها را امن junior, دکتر, سرمایه گذاری در همان بیمارستان – بیش از 1000 متر دور در کیپ تاون است.

Rayana, غرق, به طور ناگهانی شکسته و اشک می ریخت.

تا به حال Ithra و Tumelo زندگی می کردند در خانه تحت نظارت خانواده خود را. اما به زودی آنها را در حال حرکت دور با هم به یک شهر جدید است. به تنهایی. در حالی که او همواره حمایت از دخترش آشنایی یک پسر سیاه و سفید چیزی به طور ناگهانی احساس می کند متفاوت است.

“این تا حد زیادی به فرآیند. وجود دارد ممکن است در آینده بین Ithra و Tumelo و این که شاید آنچه در آن است” او تردید.

“من نمی خواهم به فکر می کنم که دور. من همیشه تشویق دختران به باز کردن در مورد همه چیز. و در حال حاضر آن را به یک رابطه. با یک پسر سیاه و سفید. چگونه باز من واقعا؟”

“مادر ما میخوایم دریافت بوداده! ما میخوایم دریافت بوداده!” Ithra گریه از سالن. “آفریقای جنوبی توییتر در حال آمدن است برای ما!” خواهر او ایمان موافق است.

Ithra و خواهر او – که در حال حاضر ساخته شده راه خود را از اتاق خواب خود را به جایی که آنها نشسته اند بیش از یک کامپیوتر در انتظار junior, دکتر, ارسال – نگرانی است که مادر خود را صداقت در مورد مسابقه ممکن است دریافت بد, به ویژه در رسانه های اجتماعی زمانی که این داستان منتشر شده است.

“من هرگز در پرورش شما بچه ها به نژادپرستانه” Rayana به طور مستقیم آدرس دخترش. “اما واقعیت این است که این اولین بار است که من پله به سیاه خانه و خانواده خود را تحت این زمینه ممکن است در قوانین شما می دانید ؟ آن نشسته متفاوت است.

“از آنجا که من در زندگی آپارتاید کسانی تقسیم شد ، من به یاد داشته باشید که بسیار عصبانی با پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ من برای انجام کاری در مورد آن. چگونه ما می تواند بخشی از چنین بی رحمانه و ناعادلانه سیستم – و شما مجاز است ؟ در حال حاضر هنگامی که شما این نوع از هدف البته من قصد دارم به بچه ها که من مطرح شده است که از این واقعیت اما من هم انسان و من از خاص جامعه پس از آن عمیق تر بروید.”

در خانه Ithra را پدربزرگ و مادربزرگ Washiela و اشرف یک livestream از مکه پخش در تلویزیون در پس زمینه و بزرگ خوشنویسی چاپ از آیات قرآن به قاب روی دیوار.

پدر بزرگ,,, اشرف, در یک صندلی چرخدار می پوشد سنتی اسلامی thobe و کلاه.

همسرش می پرسد من به نشستن در کنار او روی نیمکت چرم به عنوان من بپرسید که چرا آنها صحبت نکرده به نوه خود را برای ماه می باشد.

آن را به انتخاب خود به بحث آنها می گویند آن را Ithra است.

“در ابتدا کمی دشوار است چون شما می دانید ما از مدرسه های قدیمی” Washiela می گوید. “من از دوران آپارتاید و وجود موانع. سفیده یک طرف. این coloureds یک طرف و سیاه پوستان یک طرف.”

لایه سطح آپارتاید بدان معنی است که هند و مخلوط نژاد مردم داده شد درمان ترجیحی نسبت به مردم است.

آنها ترجیح می دهند Ithra به آشنایی کسی از خود فرهنگ ؟

پخش رسانه ای است که بر روی دستگاه شما پشتیبانی نشده

“بدیهی است که بله من” اذعان می کند Washiela. “اما سپس آن را [سوال] آنچه من می خواهم.”

را ساخته اند آن را یک تفاوت اگر Ithra بود با یک مرد سفید پوست به جای یک پسر سیاه و سفید?

پدر بزرگ اشرف میافزاید: “نه که نژادپرستانه در واقع.”

“است که نژادپرستانه” موافقت همسر خود. سپس او اضافه می کند: “شما می دانید ما بسیار نژادپرست من می خواهم صادقانه به شما بگویم چرا که ما آمده ایم از آپارتاید و این ننگ است که همیشه وجود دارد. آن هرگز از بین برود. اما این عجیب و غریب وقتی که می آید به خانواده خود را, سپس آن را یک سناریو های مختلف و شما باید برای قبول… این رنگین کمان ملت است.”

هنگامی که پیرزن Washiela می گوید: “ملت رنگین کمان” او می برد او ابرو و لبخند از قضا.

“من می خواهم به ملاقات او را” پدر اشرف می گوید: با اشاره به Tumelo. “او باید به اینجا می آیند و معرفی خود به ما درست است.”

نگرش به روابط بین نژادهای مختلف هستند شاخص تا چه حد آفریقای جنوبی را سفر باید در نظر ادغام و پرداختن به تعصبات با توجه به یک سال 2017 گزارش از موسسه عدالت و آشتی (IJR) اما داده ها نشان می دهد که وجود دارد شده است پیشرفت های کوچک است.

سالانه در سراسر کشور, نظر, نظرسنجی, آفریقای جنوبی آشتی فشار سنج نشان می دهد تقریبا هیچ تغییر در این شماره که تصویب اعضای نزدیک خانواده ازدواج با فردی از نژاد دیگر گروه IJR یادداشت – نسبت 47 درصد در سال 2003 و همان باقی مانده در سال 2015 اگر چه تعداد کسانی که مخالف کمی کاهش یافت.

تصویب نرخ در میان مردم سفید گل رز به طور قابل توجهی بیش از این دوره هر چند آنها هنوز هم منفی تر از دیگران در مورد ازدواج میان نژادی. تصویب ازدواج میان نژادی در میان مخلوط نژاد و جوامع در واقع کاهش یافت و در 12 سال برای 2015.

تصویب ازدواج میان نژادی

در همان زمان تعدادی از نژادهای مختلف ازدواج در حال افزایش است. یک مطالعه توسط North-West دانشگاه در Mahikeng نشان داد که در سال 1996 تنها یک ازدواج در 300 درگیر مردم از نژادهای مختلف اما در سال 2011 از آن تبدیل شده بود در حدود یک در 100.

اطلاعات جمع آوری شده برای بی بی سی با آمار آفریقای جنوبی از کل خانوار نظرسنجی همچنین نشان می دهد وجود دارد برآورد 8,114 Blasian ازدواج در سال 2018 (تعریف شده به عنوان ازدواج بین مردم و مردم از مبدا از جمله هند کیپ مالایی و شرق آسیا). که با 0.1 ٪ از کل.

با توجه به سرشماری سال 2011 سه چهارم از آفریقای جنوبی جمعیت سیاه و آسیایی را تشکیل می دهند فقط 2.5%. بقیه جمعیت تقسیم بیشتر یا کمتر به همان اندازه به سفید و مخلوط با مسابقه.

پخش رسانه ای است که بر روی دستگاه شما پشتیبانی نشده

پائولا Quinsee یک رابطه مربی از ژوهانسبورگ می گوید Blasian, ارتباط جنسی, چهره های خاص و چالش است. حداقل سیاه و سفید مردم در روابط با یکدیگر هستند و هر دو به احتمال زیاد از خانواده های مسیحی در حالی که در Blasian روابط دین اضافه شده است به دیگر موانع فرهنگی.

و وجود عامل دیگری است. “در حالی که نسل جوان در آفریقای جنوبی بیشتر رایگان به تاریخ وجود دارد هنوز هم برخی برداشت که عواقب ناشی از سلسله مراتب آپارتاید که قدمت یک فرد سفید است قابل قبول تر به دلیل آن است که دیده می شود به عنوان رفتن ‘تا’ یک وضعیت اجتماعی با توجه به آپارتاید” Quinsee می گوید. “این دیگر ممکن است مورد اما پس از آپارتاید طرز فکر.”

آن روز از این نشست بزرگ و Tumelo را مادر Modjadji رفته همه. او صبح را صرف آماده سازی mopane کرم سیرابی و مرغ ، او را نیز خریداری حلال گوشت ،

“آنها باید بدانند که راه من و من می دانم آنها راه آنها” او لبخند می زند. هیچ راهی وجود دارد او می تواند اجازه داده شده به خانه یک مرد از نژاد دیگری او می گوید. که می شده اند بی سابقه است. او می خواهد فرزند خود را که آزادی هر چند او نمی خواهید آنها را به رها کردن فرهنگ خود را. و این بدان معناست که نه افت در خوردن پای مرغ و سیرابی و یا نوشیدن الکل در مقابل افرادی که ممکن است به آن استفاده می شود.

“آنها در اینجا می گوید:” Tumelo شدن برای رفتن به درب. Ithra, Rayana و شوهر و Ithra خواهران می رسند نگه داشتن گل و عمیق تابه حاوی مواد غذایی آسیایی: بریانی و مرغ tandoori.

Modjadji می اندازد اسلحه خود را در اطراف Rayana. “دوست من!,” او می گوید. “دوست من! در نهایت!”

“Tumelo بود از اذیت کردن من!” Rayana می گوید: بعد از یک مدت طولانی در آغوش. او گفت: “شما ساخت کرم!”

“من هستم!” می گوید Modjadji خنده.

“اوه” پاسخ Rayana او لبخند لغزش تنها بسیار کمی.

به عنوان خانواده نشستن به خوردن Tumelo را برادر بخواند یک مسیحی نماز. پس از آن گفتگو از سر گرفته و به زودی آن را تبدیل به کسانی که نه در جدول – یعنی Ithra را پدربزرگ و مادربزرگ.

“پدر و مادر من’ واکنش مبتنی بر ترس” Rayana می گوید. “من فکر کردن در مورد خود من روزهای کودکی. در مدرسه از آنجا که ما در زندگی چه بود, شناخته شده به عنوان یک رنگی منطقه و نبود بسیاری از سیاه پوستان در اطراف ما…”

او تکرار برخی از چیزهایی که او به من گفته بود قبلا اما به عنوان Rayana پس از اتمام Tumelo بر میدارد تا او را در یک عبارت او استفاده کرده است.

“آیا شما می گویند ‘مردم’ و ‘سیاه’?”

“با تشکر از شما” Rayana پاسخ بلافاصله. “من در تلاش برای گفتن” سیاه و سفید ” به طور کلی – از آنجا که من فقط احساس نمی کنم که ما باید با استفاده از این کلمات – که باید سمت چپ [آنها] مدت زمان طولانی پیش. پس چه هستند جایگزین? ‘انسان’ یا…؟”

“هیچ هیچ هیچ, من می شنوم شما” Tumelo پاسخ لبخند. “به همین دلیل من گفت: ‘مردم’ و ‘سیاه’ از آنجا که من شنیده ام ‘سیاه’ استفاده می شود به طوری که اغلب به عنوان یک موضوع موهن که این باعث می شود من ناراحت کننده به گوش مردم سیاه و سفید به عنوان ‘سیاه پوستان یا سیاه پوستان’.”

“مطمئن شوید که من درک می کنم. با تشکر از شما.”

بعد Tumelo پدر Phuti – یک مرد آرام که ساکت مانده و برای بسیاری از ناهار صحبت می کند تا با مشاوره برای آزاد متولد در جدول.

“هنگامی که ماندلا شد رئیس جمهور ما فکر کردیم که می شده اند و لحظه ای. اما این هرگز یک لحظه. در واقع به نظر من همه چیز رو کمی بدتر از آنچه ما فکر,” او می گوید.

“من می خواستم برای بالا بردن بچه ها برای رفتن به مدرسه بهتر از من – که خواهد شد که دیگر نژادها – آنها باید یاد بگیرند که چه چیزی من می توانم یاد بگیرند. من هرگز تعامل با سرخپوستان تا زمانی که خیلی دیر در زندگی من وقتی که من مشغول به کار بود. این نسل را حل و فصل آن است. هر نسل خود مشکل است. و من فکر می کنم این نسل این است که مشکل خود را – آنها را مرتب کردن بر اساس آن است.”

در یک لحظه آرام فقط قبل از Ithra را به او ارائه می دهد به این نتیجه ناهار با یک مسلمان نماز Tumelo به من می گوید که او را دیدار Ithra را پدربزرگ و مادربزرگ قبل از حرکت به کیپ تاون است. و خود را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت پرواز با هم به دیدن فرزندان خود در یکی از تعطیلات آخر هفته.

و با آن دو خانواده در Joburg در یک تنبل بعد از ظهر شنبه تعظیم سر خود را و چشم خود را به دعا با صفحات بریانی نشستن در کنار بخشی از mopane کرم گذاشته و در مقابل آنها.

شما همچنین ممکن است علاقه مند می شود:

زمانی که بهداشت و درمان اضطراری باعث ناتان Romburgh و خواهر خود را به نگاه به خانواده خود سابقه چندین دهه پس از پایان آپارتاید آنها کشف محرمانه محافظت ساخته شده است که آنها را سوال هویت خود را.

در تولد از هم جدا: ‘مادر من بود با توجه به دور است چرا که او نگاه سفید؟’

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im