چگونه نیجریه را از دست پادشاهان قدرت خود را


از امراء پادشاهان نیجریه سنتی حاکمان به طور فزاینده ای شدید سیاستمداران و تمسخر توسط افراد جوان که دیدن آنها را به عنوان نمایندگی یک کهنه نهاد.

آخرین نمونه از این وحشیانه dethronement امیر کانو محمد Sanusi دوم.

فرماندار ایالت استناد قدرت قانونی خود به عزل امیر بعد از او را متهم به “نافرمانی”.

هیچ کس می داند که تعدادی از پادشاهان در چند قومی نیجریه وجود دارد اما به نظر می رسد یکی حاکم بیش از هر اینچ از زمین اغلب با قرار دادن آنها در مواجهه با سیاستمداران که در قانون اساسی قدرت.

نیجریه رهبران سنتی حفظ تاثیر بزرگ در بسیاری از نقاط کشور اما حوادث اخیر را ساخته اند برخی از افراد جوان سوال نقش سلطنت در قرن 21 است.

آقای Sanusi است که بسیاری از مشخصات بالا از چند مورد در پنج ماه گذشته است که در آن سیاستمداران عموم آورده پادشاهان به پاشنه و یا اقدامات برخی از سنتی حاکمان باید رهبری مردم را به سوال خود را در ارتباط.

استعمار به سبک تبعید

آقای Sanusi برداشته شد به “کل بی احترامی” از موسسات و دفتر فرماندار دولت گفت.

اما در حقیقت خود را حذف نقطه اوج کشمکش طولانی با کانو فرماندار ایالت عمر Ganduje قدرتمند شکل در نیجریه را حاکم بر همه ترقی خواهان کنگره (APC) ،

Muhammad Sanusi II

گتی

محمد Sanusi دوم

عزل امیر کانو

  • 1961متولد Fulani خانواده سلطنتی

  • 2009شد بانک مرکزی در نیجریه

  • 2011نام در مجله تایم لیست از افراد با نفوذ

  • 2013دریافت جایزه برای ترویج بانکداری اسلامی در نیجریه

  • 2014اخراج وی از سوی مامورین که $20bn (£12bn) درآمد از دست رفته بود

  • 2014شد 14th, امیر کانو

منبع: بی بی سی

کسانی که نزدیک به او می گویند امیر انتظار خود را حذف اما نه تبعید خود را به همسایه نسروا استیت که وکلای او به عنوان یک “کهنه عمل” از دوران استعمار.

پس از به دست آوردن حکم دادگاه او آزادی خود را به دست آورد اما شیوه خود را حذف و پس از آن بازداشت نشان داد واقعی توازن قدرت میان سیاستمداران سنتی و حاکمان.

“هیچ راهی وجود دارد شما می توانید آشتی فئودال جمع آوری سنتی خویشاوندی با استفاده از مدرن جمهوریخواه قانون اساسی گفت:” دکتر fernando gamboa Oladosun استادیار تاریخ در نیجریه Obafemi Awolowo دانشگاه.

او گفت: این یک تناقض غیر قابل عبور و سوغات لغو سلطنت.

“شما نمی توانید هر دو باید, تنها, یک,” او گفت:.

برای بسیاری از Mr Sanusi را حذف تایید آنچه که آنها به مدت طولانی مشکوک – که کشور را به پادشاهان تنها نمادین سران با هیچ قدرت واقعی.

آیا تکان دادن سر خود را هنگامی که فرماندار صحبت

نیجریه اساسی هیچ نقش سنتی حاکمان اما آنها با این وجود به طور گسترده ای مورد احترام به عنوان متولیان هر دو دین و فرهنگ است.

و این می تواند دیده می شود به عنوان یک شکل از قدرت است.

Olutayo Adeshina یک استاد تاریخ در دانشگاه لاگوس گفت که متعهد به احترام به فرهنگ “با حفاظت, حفظ و ترویج ارزش های سنتی” نیجریه اساسی به رسمیت می شناسد نقش مهم رهبران سنتی.

“رهبران سنتی دارای برخی از قدرت نهفته است که سیاستمداران می ترسند از این رو تنش بین این دو است.

“اگر آنها مربوط به سیاستمداران خواهد آنها را نادیده گرفت. اما شما آنها را نادیده گرفت و در خود شما peril,” او گفت:.

اما هر کسی که به تماشای یک ویدیو به طور گسترده ای به اشتراک گذاشته شده بر روی رسانه های اجتماعی در ماه ژانویه خواهد سوال که آیا سیاستمداران هنوز هم احترام زیادی برای رهبران سنتی.

پادشاه در دولت جنوب رودخانه بود علنا تمسخر برای تکان دادن سر خود را در حالی که فرماندار Nyesom Wike صحبت شد.

فرماندار پاره پاره به میگردند پادشاه در یک گردهمایی سنتی حاکمان تحریک خنده از کسانی که در اتاق.

“شما فقط [رفتن] و پوشیدن چیزی است که بزرگتر از شما… به نقض پروتکل است.”

فرماندار تمسخر پادشاه سنتی ردا و استادانه تاج.

Brawling پادشاهان

در همان هفته که امیر Sanusi برداشته شد در کانو سنتی حاکمان در جنوب غرب اکیتی دولت بودند درگیر در یک چهره با فرماندار پس از او منصوب یک اوبا (Yoruba پادشاه) به سر سنتی شورای.

یک گروه 16 محلی obas خوشحال نیست با “دخالت” و دور مانده از عملکرد دولت, نقاشی استرن نامه از فرماندار که متهم آنها را از نافرمانی.

در ماه نوامبر سال 2019 نیجریه دادگاه عالی سرنگون دیگر اوبا در Oyo, دولت, اعلام روند خود را تعالی به تاج و تخت غیر قانونی است.

ساموئل Adebayo-Adegbola که Eleruwa از ارووا حال صرف 21 سال بر تخت قبل از اینکه او مجبور به کناره بر این اساس است که او یک عضو از یک شهر دو حکم خانه که به نوبه خود آن را به تولید یک جانشین در سال 1994.

تاج و تخت خالی باقی مانده است.

اما آن است که همیشه سیاستمداران داشتن در سلطنت در نیجریه – اقدامات سنتی برخی از حاکمان نیز قرار داده و آنها را در کانون توجه است.

در فوریه Oluwo از Iwoland, Abdulrasheed Akanbi یک زرق و برق دار و بحث برانگیز اوبا در جنوب غرب ایالت Osun درگیر در نزاع و جدال با دیگر پادشاه Dhikrulahi Akinropo, Agbowu از Ogbaagbaa.

طبع هایش در یک جلسه برای حل و فصل مناقشه زمین و اوبا Akanbi در حال حاضر در حال خدمت به مدت شش ماه تعلیق برای بخشی خود را در درگیری.

سنتی trendiness’

اما برخی از پادشاهان مصمم به باقی می ماند مربوطه.

اوبا Akanbi را Instagram صفحه یک آلبوم از تصاویر رنگارنگ و در یک پست او در مورد “قرن 21 پادشاهان”.

“شما فکر می کنم پادشاهان نمی تواند “کوله پشتی”!! قرن 21 پادشاهان مثل من را گرفتن شما بی خبر!!! شما آن را تمام کردم اشتباه فکر پادشاهان فقط قدیمی raggedy غمگین, دنبال, نمی تواند رقص, کار با افسون, ترسناک, دنبال, نمی تواند از آن لذت ببرید و تنها خسته کننده!!!” او ارسال شده است.

اما چنین “سنتی trendiness” گرفتار در میان افراد جوان و بسیاری از فرصت استفاده کرد و امیر را dethronement در کانو به انتقاد از سلطنت.

“پادشاهان که هیچ قدرت و هیچ ارتش مبارزه با جنگ, خرس, هیچ مسئولیت برای توسعه و یا رفاه دامنه خود را.

“در عین حال ما در این افراط و رقت انگیز فانتزی از آنها که از همه قدرتمند به عنوان پادشاهان که انجام این همه و بیشتر در روزهای قدیم. بیش از حد خنده دار” این کاربر گفت.

این کاربر می خواهد آنها را “منحل” به طور کامل:

شما همچنین ممکن است مانند:

نیجریه را کاهش سلطنت

نیجریه پادشاهان از سواحل جنوبی متحده به اسب سواران در شمال بودند پس از همه قدرتمند است.

یک یوروبایی اوبا می تواند احضار هر زن – جوان و ازدواج – و تلفظ او یکی از همسران خود را در حالی که پادشاهان در شرق نیجریه تا به حال برای اولین بار طعم جدید یام قبل از افراد خود را می تواند خوردن خود را برداشت.

بین 14 و 19 قرن این پادشاهان برخورد با پرتغالی و انگلیسی در تجارت بردگان و خرما و روغن بادام زمینی و رهبری مردم خود به جنگ.

اما یکی یکی این امپراطوری بودند خرد شده و توسط انگلیسی ها به عنوان کشورهای مختلف را تشکیل می دهند که حال و روز نیجریه آورده بودند با هم به حکومت به عنوان یک سرزمین واحد را از سال 1914.

مسئولیت قبلا انجام شده توسط رهبران سنتی منتقل شد به بومی مدیران منصوب دولت استعماری.

برخی از پادشاهان هنوز انجام مفید توابع مذهبی از جمله حل و فصل زمین مسائل جزئی chieftaincy اختلافات و دیگر نه بیش از حد جدی و مهم است.

آنها همچنین بکار بردن نفوذ قابل توجهی بیش محلی رای دهندگان و سیاستمداران به طور ناگهانی تبدیل به پسند به آنها در زمان انتخابات.

“این در واقع نشانه ای از پیشرفت فرهنگی به ترک برخی از چیزهایی پشت و رها کردن بیش از حد چمدان کهنه نهاد است که با احترام گفت:” آقای Oladosun.

او استدلال کرد که تاثیر رهبران سنتی در مردمی است چرا که “ما باید در حفظ آنها”.

بدون هیچ گونه قانون اساسی پشتوانه نیجریه پادشاهان که مایل به باقی می ماند در تاج و تخت باید استاد هنر اقامت در خارج از راه سیاستمداران که قدرت کنترل.

“بومی هوش چیزی است که رهبران سنتی نیاز به آن کمک خواهد کرد آنها را درک زمانی که به صحبت می کنند و هنگامی که به نگه داشتن بسته و به طور کلی نگه داشتن آنها را از مشکل” آقای Adesina گفت.

اکثر پادشاهان در شمال نیجریه را دستار پوشش دهان خود را – نشانه ای است که شاید مهارت بقا در دیده و نه شنیده ام.

اما این چیزی بود که صریح آقای Sanusi هرگز قادر به انجام.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im